Jodoh Random Talk

Hi. Assalamualaikum.


Saje nak cerita sikit ni. Basically , orang sekarang ni kalau break off je alasan mesti takde jodoh but thats fact man ! Kenapa Tuhan jauhkan awak dengan dia ? jawapannya mestilah sebab awak dan dia takde jodoh dan tuhan aturkan awak jumpa dengan dia supaya awak belajar sesuatu .

Emmmm based on my experience , i learned a lot . i repeat , A LOT .

Pengalaman tu mematangkan kita, so..from that we know benda yang kita taktahu and daripada situ kita belajar how to trust another person . yes , relationship yang terjalin ni takkan jadi kalau kau sorang sorang. Hm i mean , kalau kau sorang je sayang dia dan dia tak sayang kau is it worth for you? Tak ennnnn????

Certain people want to be in relationship sebab dia alone . sebab takde sape sape , sebab sentiasa sorang sorang . makan sorang sorang , tengok wayang sorang sorang , makan ice cream sorang sorang, shopping sorang sorang. Tapi , benda tu takde benda pun senanye sebab aku rasa lagi best sorang sorang seriously. Youcan do whatever you want dan tak perlu fikir pasal nak jaga hati orang lain (pasangan) macam contoh makan sorang sorang kan, kau boleh makan apa yang kau nak tanpa dicontrol. But en sedih gak kalau sorang sorang ni , bayangkan satu group yang ada enam orang makan kat meja sebelah kau dan kau sorang sorang pulak tu dan dorang pulak bisik bisik each other cakap kau loser sebab takde kawan. Wadehel ? (( tapi takde sape yang boleh hidup sorang sorang ))

ignore je ...

Emm kau pernah terfikir tak tentang jodoh kau ? pehlamak isu sensitiif siot . hahaha 

Boleh jadi jodoh tu kawan tadika masa enam tahun atau musuh ketat masa kat tempat ngaji sebab dia selalu potong turn kau nak ngaji atau member baik yang selalu ada dengan kau atau orang yang kau pernah suka dulu tapi dia tak suka kau tapi tetiba dia masuk meminang sebab senanye dia suka kau . hamboi taknak complicated lagi ? hahahaha tapi sebenarnya kan aku rasa jodoh aku jiran depan rumah masa aku kekecik dulu, satu tadika, satu sekolah tapi.. dulu kitorang tak kawan pun lalalala

nak ulang lagi ' mm based on experience  .... '

aku ada lah beberapa kengkawan sekolah and study dulu. Well.. tak semua percintaan atau hangat tahi ayam tu menjadi baja. Depa duk hangat bercinta bertahun pehhhhh lepastu kahwin.pehhhh seronoknya aku pun nak macamtu. Tapi, ada je yang pehhh bercinta bertahun tahun but then kecundang tup tup dah dengan orang lain tup tup kahwin dengan orang lain. Wehh ramai weh  yang macamtu.

aku ni dahla cepat terpengaruh, itu yang pasangan aku kengkadang risau bila aku baca novel/tengok drama/gossip pasal kengkawan punya relationship yang tak menjadi ni nanti aku pun mula lah salahkan lelaki dan tak percaya kan lelaki, see sampai dia pun terkena tempias nasib baiklah dia memahami tapi kesianlah jenuh nak explain aku dari A to Z. 

Ustazah Bahyah cakap jodoh tu boleh jadi sesiapa . orang dekat ke orang jauh . tapi yang penting keserasian tu ada.Hmm boleh google atau tengok dekat youtube kot video tu. Tapi aku takingat title dia hahaha. 

iBtw, If you guys were made for each other , lari luar bumi pun , akan jumpa jugak muka tu .

dan ingat , lelaki baik untuk perempuan baik . ukurlah diri tu balik , kalau baik , kau akan dapat yang baik jugak . tapi macam mana nak dapatkan yang baik tu eh ? hehehe jadi yang baik , mudah . dan aku taktahu nak ukur diri ni baik ke tak baik sebab takrasa pun aku ni baik . kekadang jahat , sakitkan hati orang . kekadang jahat sebab bagi harapan kat orang . eh aku cakap apa tadi ? wahaha

aku takpernah rasa menyesal jumpa sesiapa selama aku hidup ini . sebab masing masing tampal kenangan dalam hidup aku , yang pahit yang manis . its normal la beb . terima kasih tuhan untuk semuanya, kalau bukan korang aku tak jumpa yang sekarang.

But still doakan aku dapat yang terbaik sebab aku dah set target nak kahwin lah nextyear hahahahahaahahaha lol . Berangan taksalah.


Aku tak berapa gemar beberapa orang in my real life yang bulan ni boyfriend ni, 2bulan lepastu Boyfriend tu, Eh eh lepastu tukar pulak hmm ntahla nak.. Aku tak gemar je. Tapi aku perati je.Yek yek sikit tapi aku follow hahahahahaha

Xoxo.


No comments: