Her crush

Allahurabbi, lamaaa tak jenguk belog sendiri *sambil cuci sawang belog* Alhamdulillah, bulan Ramadhan dan Syawal yang lalu aku jalani dengan tenang. Kerana asyik sibuk di dunia realiti, terlupa kejap dunia alam maya. Sehingga terpanggil untuk berkongsi apa yang hati sedang rasa saat ini.




"Apesal lah perempuan ni complicated sangat eh?"
Bila nak keluar hangout dengan kawan je pun, nak cari baju pun susah. Hello dengan kawan je pun? Then lagi, bila esok ada kuiz, test, presentation oh okay malam tu tak boleh tidur risau esok tak boleh buat sebab tahap keyakinan 70% pun tak sampai. Lagi apa, bila boyfriend keluar hangout dengan kawan kawan sekolah dia atau kawan kawan kampus dia, yang makwe duduk jauh ni cemas dia lain macam. Ya ALLAH , risau benor laki nya cari lain. Hahaha kelakar. Tapi this is perempuan. This is life. Well bila dah mencecah 20 tahun ni banyak benda yang dah buka mata aku. Banyak orang aku jumpa, banyak perangai aku nampak.

Tapi sebenarnya aku bukanlah nak berkongsi kenapa perempuan ni complicated. Tapi tentang apa yang ada dalam hati aku sekarang ni. Its about my first crush, when I was form 2 in High School, K's. Even I met a boyfriend for cinta monyet after that cause K's tak pernah pandang aku langsung pun masa sekolah dulu eventho kita orang boleh satu class masa form4 and form5 but then my feeling still same to K's lantaklah syok sendiri pun. I'm still like so insecure when I see him. He is so adorable. I dont know man, Its hard to tell... But, That was the longest crush that I had for someone until now. Maksudnya dah 7 tahun? Imagine?

Kali pertama bertentang mata, tipu kalau tak ada perasaan apa-apa walaupun I keep deny when kawan kawan keep saying "Handsome kan dia tu and blablabla" sebab diorang pun minat crush aku ni and sebab dia tak layan aku punya pasal and aku pun agak tak boleh nak terima kawan kawan pun suka dia so aku jawab je "Hm biasa je! Ramai lagi lelaki lain lagi handsome!". Dan apabila pertama kali aku tak ingat bila kitorang start contact after SPM for the first time berdebar dia jangan cakap lah macamana. Aku rasa macam bahagia gila. Rupanya dia nampak kewujudan aku depan mata dia cuma dia malu nak rapat dengan orang macam aku, KATANYEEEEEE! Ok whatever.

Kalau kata Tuhan, Tiada jodoh antara kita berdua,
Tak mengapa, Takdir sudah tentukan segala-galanya.
Aku terima walaupun aku lah manusia yang terrrpaling susah menerima kenyataan.

Hey chill, ini bukan entry sedih. Cuma lebih kepada throwback. Atleast relationship kitorang still okay until today I'm already thanks ALLAH and for those yang still support for us. Aku pun dah lama single so aku pun tak adalah mengharap sangat for any relationship. Banyak lagi cita cita aku yang belum tercapai. Belajar pun tak habis lagi. I am very ambitious. Even sometime aku selalu kecewa with myself sebab banyak ambitious yang tak tercapai. #PRAYFORME

Love, D.



No comments: