What you get is what you give kot?

“Aku tak pernah mencari. Tapi dia menjumpaiku. Tuhan telah menemukan dia dan aku dan aku menjadi miliknya kerana dia adalah tulang rusuk diriku”. Kata kata ini akan menjadi salah satu kata kata yang aku ulangi bila nanti Jodoh itu sampai. InsyaALLAH.

***********

Sekarang aku baru sedar yang dulunya aku betul betul belum matang. Couple. Ini salah satunya. Dulu kalau couple, 24jam buang masa nak berkepit je dengan boyfriend. Maksud aku, 24jam asyik nak text asyik nak on call every midnight. Fuyooh Nampak tak membazirnya masa, membazirnya kredit waktu tu. Nampak tak? Hmm rasa menyesal sangat. Kasihan dekat diri sendiri. Tapi after break up aku terus malas nak fikir pasal ni. Suddenly aku baru sedar yang rasanya umur aku terlalu muda. Sangat muda. 19 tahun memang waktu yang baik untuk aku focus belajar. Tak perlu nak fikir tentang ni.

Alhamdulillah aku dah Berjaya macamni. Hampir setahun dah aku rasa being single like this. Cool sangat kot. Now cukuplah sekadar bila aku suka orang tu, orang ni ke apa ke. Aku suka dalam diam. Biarpun rasa terseksa simpan perasaan macamtu. Setidaknya aku tak rosakkan hati aku sendiri daripada suka orang tu ke orang ni ke then dia tak suka aku balik. Emm macam mana nak cakap eh? Mean like, kita suka gila dekat crush kita tu tapi, dia langsung tak pandang kita even as a friend atau dia tak perasan pun kewujudan kita sebenarnya. Wowww gilanya.

Suddenly korang pernah tak korang terfikir, bila mana korang suka sangat dekat one guy tu but then that guy tu tak suka pun dekat korang but at the same time, ada someone yang sangat suka and sayangkan korang. Emm maksud aku macamni, kau suka sangat dekat A, tapi A langsung tak suka kau tapi B ni suka sangat dekat kau tapi kau langsung tak pandang B? Sadis kan?

Try to put yourself dekat tempat B. Sebenarnya apa yang dia rasa sama je dengan apa yang korang rasa when korang suka dekat someone but someone tu tak pandang korang langsung. Hmm, so pernah tak korang rasa perlu tak beri peluang dekat someone yang suka dekat korang tu? Ataupun, bila korang dapat tahu yang someone tu suka korang then korang layan dia baik cause korang nak jaga hati dia. But then sebenarnya korang telah pun memberi satu harapan palsu dekat dia. Ya, mungkin korang Cuma nak jaga hati dia, being friendly lah kiranya. But seems when you do like that, dia anggap korang pun suka dekat dia. Bahaya tahu tak. Tapi sebenarnya inilah yang dah terjadi dekat aku sekarang.

Im just trying to share actually. Memang tak dinafikan aku adalah suka orang tu tapi, dan aku tahu he have no feeling for me. I think lah. Even at the same time, memang ada yang trying tackle me. But yes, Im pretend macam tak faham apa apa. Memang diorang show diorang caring lah apalah, sampai setiap hari tak henti tanya khabar, tegur, call, text lah apa semua but no respond from me. Bila fikir balik memang aku kejam sangat. But how can I do? I didn’t have any feeling so, this is my choice lah untuk pretend like busy studying lah apalah kononnya. I did whatever I have to do. Hmm jahatnya. And no wonder lah that “WHAT YOU GET NOW IS WHAT YOU GIVE !” Hmm get it.


Now, apa yang aku try to share is. Pretend to be single. Kejar cita cita sebelum kejar cinta. Nak suka orang itu ke orang ini ke, boleh. Tapi jangan lebih lebih. Sayang diri sendiri dulu sebelum sayang orang lain. Jodoh ALLAH tu akan tiba. Jangan gelojoh. Mana tahu esok ALLAH jumpakan kita dengan bakal pemilik tulang rusuk tu. Hihihi insyaALLAH!

No comments: