Rasa aku bukan kau rasa

Kau boleh berambus dari hidup aku yang luar biasa. Berdiri. Berjalan. Lama lama kau hilang. Hilang punca. Aku yang tercari cari. Entah benda itu wujud atau tidak. Senyap. Mungkin aku tersalah tafsir kata sayang kau. Malam. Gelap. Selamat tidur bulan bintang. Selamat tinggal untuk kau. Semoga bahagia mulakan hidup kau. Bersama buku baru dan jalan cerita yang baru. Dan aku yakin aku mungkin lebih bahagia. Tapi janji kau aku simpan.

***************
Assalamualaikum kawan kawan. Actually aku dah taknak jengjiwang ni. Penat. Penat fikir. Ambil masa 3 jam nak tulis tajuk tu sebenarnya. Hihi. Aku ni kan selsema. Habis tisu tisu ni bersepah sana sini. Ahhhh wa dah tak comel wa cakap luu. Selekeh. Ahad ni ada kelas. Tadi baru lepas habis test. Semalam baru lepas buat perfomance. Haritu ada saudara sakit, ulang alik pergi hospital tumpang tidur rumah kawan, handphone tinggal ahh rushing sangat. Ya ALLAH, tak sapa faham keadaan aku. Dengan tidur tak cukupnya, dengan study kemana mana, k Chill Aimie. Macro dengan Office Admin jee lah final. Ape nak kecoh sangat ? Nextweek test test test lagi. Maka aku hanya mampu uruskan diri sendiri. Sebenarnya Aku nak exam ke tidok ke sama jee. Internet kata 'hi' internet lah kata 'bye'. Jangan ikut perangai aku ni. Bajet A+ dalam tangan jee. "Hi , Final exam semakin hampir. Mohon kau berbaik dengan aku" Hahaha dusta, Kalau final exam boleh balas, mesti dia jawab "MATILAH KAU!!!"

29 & 31 Oktober aku dah mula FINAL Exam dan lepastu memang aku boleh hooraaayyy hoooraayyy. Lepastu aku dah start practical dekat company. Haaaaaaaa masa tu umur dah nak cecah doploh. Bukan teenagers dah. Sebab dah boleh kahwin. Hehehe.



Tujuh. Sumpah. Aku rindukan keakraban kita. Aku rindu gelak tawa kita kongsi sama sama. Aku rindu kita bervideo sama sama. Aku rindu bercamwore sama sama. Aku rindu bercerita bersama sama. Semuanya aku rindu. Dulu kemana, mesti bertujuh walaupun kadang kadang cuma seorang yang nak terkencing, tujuh sekali yang masuk toilet. Ya ALLAH, betapa rapatnya seperti isi dengan kuku tu. Tapi itu dulu. Mungkin akan ada yang kata. "Dulu tu dulu." Kepala hotak kau berjambul! Dulu tu lah kenangan, dulu tu lah yang indah. Fikir balik baik baik, sekarang dah tak macam dulu. Haru. Hmm.

Hi kawan. Kau batu api kan. Kau pecahkan semua. Kau tikam belakang. Kau belum sedar? Cuba kalau kau tak wujud. Semua akan okay macam biasa. Haiiiiiiii Kata kawan. Tapi kau serupa serigala yang bertanduk satu sambil menjelirkan lidah kau yang agak berulat dan kuku kau yang panjang tu kau korek telinga kau sambil menari joget ronggeng. 'Aimie kau bajet hot' 'Aimie kau bajet diva' 'Aimie kau jangan lah perasan kau lawa sangat sebab muka kau macam indon' *Macam Nikita Willy lah tu*. 'Aimie kau sombong macam lah semua orang nak kawan dengan kau' ' Aimie tu kannnn . . . Haa ape lagi ? Cakap lah. Sekali aku tumbuk terabur gigi kau. Mati lepastu. Mahu?


Sumpah aku buntu dengan perangai manusia yang seperti ini. Aku tidak maksudkan siapa siapa. Faham sendiri. Aku kasihan sebenarnya bila mana masih wujud teenagers generasi-Y yang seperti ini. Bila berkumpul duduk satu tempat, bergosip kemain gila, mengutuk sumpah seranah semua. Tiba face to face, alahai berlakon. Kononnya baik belaka. Alahai jahatnya perangai.. Pity you.


Minggu ni terlalu banyak dugaan mencabar aku sejak ada perselisihan faham antara kawan kawan. Aku yang macam tak ada kena mengena pula dikaitkan. Rasa macam "kau apahal doooooooo" tapi takpe , chill Aimie. aku memang selalu jadi mangsa buah mulut orang. Mungkinlah dalam keadaan tak sedar aku tersakitkan hati kawan kawan lama. Aku jahat sangat jadinya. Tuhan tahu hati aku , tuhan tahu jiwa aku seperti apa. Tuhan lagi tahu hal yang sebenar. Aku masih diam. Senyuman aku masih terukir di bibir. Even hati aku remuk teruk , bila sampai pentas semalam aku masih boleh berusaha. Profesional. Aku berjaya. Hilang semua duka bila sinar spotlight tuju arah aku. Okay tak mahu perasan diva tak mahu tak mahu, nanti ada orang kutuk. Ahh!!!


Nak sedih memang tak guna. Hati aku dah rosak teruk dengan perangai manusia sekeliling. Jadi, marilah kita menjaga hati orang lain dan abaikan hati sendiri. Bahagia. Happy ending.

No comments: