Mak Nenek Membebel

Assalamualaikum. Hai saya manusia diam yang selalu pendam. Best kan cuti ni. Seronok dapat bangun lambat. Golek golek atas katil. Hahaha untung sangat sebab saya dapat cuti 9 hari lebih dari orang lain. Yang mana orang lain tu lepas raya cina terus kerja lah, sekolah lah, masuk kolej balik lah apalah. Tapi berangan jelah nak golek atas katil lama lama sebab nanti "Miiiiiii, bangun. Nanti jangan lupa masak. Kalau adik balik sekolah terus bagi dia makan. Tapi jangan banyak2. Lepastu kain yang dah cuci tu sidai, sapu sampah and kalau mama balik kerja nanti rumah bersepah semua siap!" And yaaa, itu alarm yang mama dah set setiap hari.

Kadang kadang saya rasa macam saya ada dua personality. Bukan spirit personality. Mean, ada dua kehidupan. Dua perwatakan. Yang totally sangat berbeza. At the times, saya rasa macam "eh aku sedang berhipokrit atau aku sememangnya macamni?" Hahaha nampak tak saya pandai berlakon. Suka weh konflik dalaman sengsorang. Biasalah I kan suka berdrama. Kalau gembira. Tunjuk gembira tu kaw kaw. Kalau sedih haaa memang tak tunjuk. Ntahlah. Like seriously, aku tak faham dengan diri sendiri. But what I know is, We are stronger than what other thingking. We are more than what you think guys. Perempuan ni sebenarnya kuat. Even dia menangis, sebenarnya tulah tunjang kekuatan dia bangkit. Bila dengar orang kata, "Perempuan lemah. Perempuan lemah." Habis cuba kau fikir kejap. Kaau perempuan lemah dia takkan mampu lahirkan anak melalui rahim dia sendiri.

Kejap guna saya, kejap guna aku kejap guna saya. Haaa whatsoever. Ado aku kesahh??? Hahaa. Tapi tulah. Kalau korang kan kan kan pernah tengok tengok Fatin punya video dekat youtube. Haaa ce search ftnfdzl. Dia macam ada tuju satu video tu dekat saya. Haha amboi you. Anyway thank you so much. Advice tu memang I keep keep lah.




And yes bila cuti time. Assignment tak sentuh tak apa. Tapi kerja lain kalau tak sentuh rasa macam lifeless. Hinggalah pada suatu malam yang dingin. Saya rasa macam bosan sangat. Saya selongkat thumdrive2 saya since saya sekolah dulu sampai sekarang. Tak banyak mana, saya cuma ada 8 thumdrive. Semuanya ada kerja sendiri. Ada yang untuk simpan gambar. Ada yang untuk movie. Ada yang untuk lagu. Untuk assignment dan blablabla. So bila belek satu2 gambar. And yes, saya jumpa gambar kat atas. Gambar time saya shoot untuk promosi tudung untuk satu page dekat facebook. And that time I was like "comelnyaaaa, cantiknyaaa kau dulu." K ulang. Dulu. Sekarang tak macam dulu. Jerawat dekat pipi ni dah macam isi dengan kuku. K malas dah nak cerita.

Haaa ingat tak dulu saya pernah cakap yang saya takkan pernah meminati kpop. Kiranya bukan setakat benci je dulu. Malah mencela dan menkeji. Hahaha tapi tak adalah sampai nak dedah sana sini dekat twitter ke apa ke pasal aku benci kpop ni. Nanti jadi isu. Ahak. But then setelah kian lama keinginan suka tu seperti dipupuk. Tiba2 boleh suka dengar lagu Oppa Gangnam style itupun sebab Jayesslee yang cover. Suka tengok Runing Man sebab rommate suka. And teringin nak pergi Korea. Hahaha pakah?



Nampak banyak gila kan? Penuh wardrobe. Saya pun dah taknak barang barang ni. Sebab saya rasa saya sibuk dengan study. Kalau balik rumah pun tak keluar sangat. Kalau tengok dalam wardrobe sekatang banyak baju kemeja, baju event dan baju untuk pergi kelas je. Memang saya tak pakai dah baju baju ni semua. Daripada tergantung lepastu mama membebel sebab baju lain dah tak ada tempat nak sangkut dekat mana (sebab saya tumpang wardrobe dia. haha) lebih baik saya jual kan. Atleast dapat pulangan. Nak bagi halfprice je semua. Sebab saya ni manusia jenis gila baju. Asal nampak lawa je saya beli. Ada tu yang saya beli tapi saya tak pakai pun. Sebab lepas dah beli saya rasa macam tak cantik. Haha. Saya pun macam first time nak buat pre loved items. Takut juga kalau tak dapat feedback. Sebab tu buat teaser kejap. Mana tahu kot kot ada yang berminat. Saya nak teruskan niat ni.

Ok tu je nak membebel. Esok saya dah gerak balik asrama. Saya dah jauh semula dari family. Jauh dari nenek saya. Nenek sakit. Siap lagi nak suap dia makan. Bagi dia ubat. Saya sedih. Okay2 tak mahu taip panjang2 nanti saya nangis. Nanti free saya update lagi. Thanks reading :')

16 comments:

Suzie Yusof Mohamed said...

buat la,I'm interested :DD

zoul said...

eh jangan nangis..

Afika Syafrizon said...

Mia , just do it , jual half price ke :) In Sha Allah , ramai beli . And i'm will be one of them .

Afika Syafrizon said...

eh , mia pulak , Aimie lah . sorry sorry :)

Nazura Naa said...

dik..ada problem jerawat ke? jgn sedih2..ada pnyelesaian dia..InsyaAllah 2 week saja boleh Ok.. :) meh tgk sini..
http://www.facebook.com/pages/Product-kecantikan-SF-Beauty-Everlynn/129500523840978

MisS BubBLe said...

tomeynyee dye ^^

Razil Tahir said...

memacam ceritanya...

Izyan Nazirah said...

Jual lah kak........ jual murah-murah. hahahahha

Unknown said...

phew .. comel ..

Anonymous said...

Kak aimie nak beli jugakkkkkkkk. ;)

ct cheery said...

perempuan lemah fizikal aje rohani kuat..kan kan?erkk..yeke?

Unknown said...

nice blog anyway :D . Can follow mine , http://asysff.blogspot.com/ . :-> im newbie

Jay said...

Begitulah kehidupan..ada senyum nangis ketawa,terluka.seribu satu rasa mmg cukup..adakala ujian Allah kita rasa mcm xdpt nak tanggung..tapi Allah dh bg apa yang kita mampu utk tanggung.semoga aimie terus tabah dalam hidup ni.

Mek Onie said...

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,nak tgk baju awakkkkkkkkkkkk yg pre-loved tu,can't wait :D

Adiba™ said...

Comelnya akak ♥ Lagu ni buat saya sedih :'( → http://sheisdibaa.blogspot.com/2013/02/crush.html

NinaAz said...

Salam kenal bloggers