Eh Kembar?

PEJAM CELIK PEJAM CELIK. Cuti dan Quiz dan Test berkala dating silih berganti. Tak lama lagi Final Exam. Membuatkan masa yang berlalu memang tak terasa. Sibuk dengan itu, sibuk dengan ini. Sibuk dengan assignment yang bertimbun. Sibuk dengan Case Study. Sibuk dengan Labwork. Sibuk dengan latihan teater. Sibuk dengn report sukan jawatankuasa perwakilan pelajar (JPP). Sibuk dengan segala macam benda. Ahh kalut sungguh. Semester 1 dah hampir nak habis.  Rasa macam baru semalam aku jejakkan kaki masuk IPT. Ahhh debaran makin hampir bila Final Exam tak lama lagi.

Kelmarin aku sibuk. Sibuk dengan raptai penuh dan persembahan TEATER MUZIKAL SUDIRMAN “Aku Penghiburmu” . Setelah hampir 4 minggu berlatih. Malam ini penentunya. Samada aku dapat bawa watak dan menari dengan baik atau tidak. Berapa kali aku tukar watak. Bukan tak sesuai, bukan memilih tapi kerana kekurangan para pelakon gara gara tarik diri last minute. Ahh kasihannya pada diri sendiri.

Semalam, masa aku sibuk tukar baju dalam tandas. Dua orang kakak senior aku juga masuk. Aku kenal sangat mereka berdua ni. Baik orangnya. Sangat baik dengan junior seperti aku. Kak Yatt dan Kak Dada.

“Aimie, akak dah baca blog Aimie”

“Apa? Ehhhhhh betulke? Mana akak tahu Aimie ada blog? Mana dapat link?”

“Ntahlah akak pun tak tahu macam mana tiba tiba boleh terkeluar dekat laptop akak. Ohye, mungkin dapat dari facebook kot. Akak try add Aimie tapi dah penuh kan?”

“Emmm yeke, Ya ALLAH. Malunya rasa. Hmmmm friends dekat FB penuh. Maaf.”

Lepas habis dialog kami. Aku bergegas keluar. Bukan malas nak bersembang. Tapi aku masih lagi malu dengan apa yang baru aku dengar dari kakak senior. Blog aku di baca. Apa yang aku taip kebanyakan ada kena mengenanya dengan kehidupan di sini. ALLAH. Malunya. Tapi muka aku tetap cover. Watlek Watpeace je ah. Hahahaha k Nampak tak keplastikannya di situ? K cukup.

****************************************************************************











l
l
V







EH? KEMBAR KE?

Kadang kadang aku seperti speechless. Tak tahu nak kata apa. Even sebenarnya aku hanya perlu balas bbm mereka. Tetapi aku terus end chat. K nampak kekejamannya dan kesombongannya di situ. Hahaha bukan apa. Bila aku cuba press conference dekat status bbm bahawa kami hanya kembar bukan sedarah, mereka masih juga tanya hal yang sama. Penat tahu. Ini baru sikit. Tak sanggup rasannya aku nak uploud semua. Makan masa. Itu belum lagi yang di twitter.

Mungkin ada yang belum pernah dengar apa itu pelanduk dua serupa, tiga serupa, empat serupa atau apa. Jadi sila google. Terima kasih.

For my babygewlssss, Yana. I Love you so much babe. Will we be the best everlasting friends okay. Emmmwwaaaaaaahhhh. And I just hope, we still together even nanti kita dah bawa haluan sendiri. Semoga kita dapat bawa balik Diploma sama sama di tempat sama kita mula kenal ni juga. Walaupun kita tak pernah satu bilik walaupun kita bersungguh sungguh mohon untuk berada satu bilik yang sama dulu, hubungan kita tetap rapat. Yana memahami. Yana baik. Yana comel. Yana penakut. K sama je dengan kita yang selalu buat buat berani. Hakhakhak. Salam sayang. Assalamualaikum. Bye.

8 comments:

CekbOlat-bOlat said...

ha ah . mcm kembar . hewhew

Jay said...

samelah..hehehe..kembar ek..opsss..hahaha..dah tahu dah..dh tgok pun video aimie dgn dia...eh jap..dia kan yg kat dalam video tu??..

hazanis said...

dah macam pasangan kembar dah..huhu

cweety kadbury said...

twin ke korg...muke lebih krg la... ^-^

Atyra Pink said...

seiras dgn aimie...

Ash Give said...

untungla kan jadi popular hehehe..
friend dlm fb aku tak banyak mana :P

btw, kembar laaaa...

Littleme ashikin said...

ha ah btol lah cm kmbar cz ad iras..hye adik cantik.. bw here.. nice to reed your blog

Syamsul Kamal said...

nape muka ko tak same?asyik berubah je