Seperti mati hidup semula

Bismillahirrahmanirrahim..... Assalamualaikum...
Pertama tamanya saya mahu ucapkan salam sayang dari saya yang mula menyayangi kalian. Hikhikhik. Ini betul. Bukan dusata semata. Terutama dari mereka yang datang ke Blog ini melalui entry ini : http://www.benashaari.com/2012/06/blogger-yang-bakal-menyinar.html


Alhamdulillah saya masih bisa bernyawa lagi. Masih bisa menaip entri. Betapa bertuahnya saya rasa bila dapat mengenali kawan kawan Blogger baru yang diperkenalkan oleh Abang Ben Ashaari semalam. Kalau bukan kerana post Abang Ben mungkin saya mengambil masa yang lama untuk menaip semula. Jiwa tak berapa nak kental. Beginilah jadinya. Lemah tak tentu fasal. Pejadah.

"Jika aku meneruskan melayan kerenah itu dan ini. Berbalas itu dan ini.
Aku tahu aku takkan pernah menang. Bukan kerana aku lemah. Tapi aku pegang satu prinsip. Kalau ada yang ajak aku bergaduh. Dan berharap aku akan serang balik. Which I assure that It will never happen. Takkan aku perbodohkan diri sendiri. Umur makin meningkat. Jadi pemikiran juga perlu upgrade. Dah matang bukan? Kenapa masih perlu berlagak seperti kanak kanak yang tiada dosa? Tanya hati kau. Apa yang kau mahu. Jangan hanya mahukan sesuatu yang buat kau rasa gembira sementara. Hakikatnya nanti kau merana. Cukuplah. Kadang kadang bila aku pandang orang, pasti aku meneka apa kelebihan dan kekurangan orang. Sampai aku terlupa menilai diri aku. Ya mungkin ada buruknya di mana mana. Harap bisa ditegur. Aku juga manusia biasa. Sama seperti kau. Maafkan aku." *Jangan pernah terasa jika kau tahu bukan kau yang aku maksudkan. Haters aku bukan seorang.*

Mungkin sebenarnya saya lupa bahawa masih ada orang yang menyokong saya. Samada nampak atau tidak. Samada kenal atau tidak. Ingin saya ucap terima kasih yang tidak terhingga kepada semuanya. Komen dan nasihat yang diberi kepada saya semalam akan saya ikut dan sematkan rapi dalam jiwa. Alhamdulillah. Syukran. Gembira yang tidak terhingga bila dapat kenal Rakan Blogger yang baik dan prihatin seperti kalian semua. Saya rasa saya mula sayang Rakan Blogger saya. Tidak dinafikan selepas saya membaca komen dan kata kata dorongan dari  Rakan Blogger, saya merasakan seperti saya yang jatuh dalam perigi lalu ditolongi oleh ramai hamba ALLAH yang baik hati. Subhanallah.


Maaf jika post ini sangat boring. Saya hanya blogger picisan. Bak kata Abang Ben. "BLOGGER YANG BAKAL MENYINAR" jadinya ia masih "bakal" belum betul betul lagi. *senyum* Doakan saya readers. Semoga saya, awak, kita dan semua akan terus bangkit dari kehidupan yang seperti mencemuh kita. Itupun jika ada. Semoga kita semua berjaya gapai apa yang kita mahu. Salam ukhwah. Assalamualaikum.

16 comments:

zizzie said...

love people who love u. (:
biar je la haters tu. jeles kot.

dEdEQ dE wIshEs said...

WAH .. BABY DOLL .. SABAR2 YEA .. T AKAN MENYINAR PELAN2 .. ALA .. CAM TERBITNYA MATAHARI TU ^_-

Jay said...

Subhanallah...begitulah adat hidup sesama agama aimie.yang jatuh kita tolong bangunkan.yang sedih kita tolong gembirakan,yang terluka kita tolong ubatkan..Moga Allah swt sentiasa merahmati perjalanan hidupmu...amiin ya rab..insyaallah..selagi nafas ku masih ada,selagi itu doaku buat dirimu..

Ikmal said...

Assalam, tulisan kamu tu memang baik apa, saya suka baca... semoga Aimie akan terus berjaya dlm dunia blogger nie... PHD dan haters2 tu biasalah dlm dunia blogger nie.... Keep it up... Just keep smile with ur readers...

haz said...

amin~~ =)

suwara entertainment said...

As Salam dik. Akak follow blog awk. cantik manis orgnya. Akak doakan semoga segalanya dipermudahkan ye. Akak pernah juga melalui seperti yg awk hadapi skang ini. Cuma mungkin berbeza sedikit. Bersabarlah..Allah Maha Mengetahui apa yg terjadi ini. Ceria2 selalu ye!

Jom follow blog akak www.suriaqistina.blogspot.com dan www.buluhvoice.blogspot.com

Mimieesyeerro said...

awak akan bersinar seperti SUNSHINE aimi . hewhew . InsyaAllah someday kan ? kan ? :)

Basteng said...

salam.....alhamdulillah......walau kita tersadung/terjatuh 1000 x pun, selagi itu kita akan cuba bangkit/bangun 1001 x sehinggalah kita berjaya! org beriman tidak akan berputus asa dgn ujian & halangan! berpeganglah dgn paksi agama ! Hanya dengan meningati Allah, hati akan menjadi tenang...... tq, http://basteng3.blogspot.com

Mummy Sher said...

salam kenal.hai si comel.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

CikHoneyBee said...

salam kenal.. Hehe. Bsbr la yew... Segala yg brlaku ade hikmahnya.. :-)

shera said...

Kita dah kenal Blog Kak Aimie dari dulu lagi . Masa Blog Akak ni masuk dalam Majalah Yezz ! heeee ...

fyka shafie said...

comel la aimi ni :D saya suka baca blog awak. menarik sangat. pedulikan apa orang nak kata ye. dia jealous tu. hihi :D

Abu Bagi said...

oh biasala hidup ni.. ade je orng yang tak suka.. just be wht u ar..

Encik JI said...

wah. kamu sgt cntik :)

Encik Ji datang stlh lama menyepi . hehe

NadyaBubble said...

Stay strong ;)

Anonymous said...

Ur pic can be copied.. Please be aware miss.. even though u have set restriction and people cannot save ur image by clicking right click, i still can get urs..

frankly speaking it is not gud to show off ur physical appearance since it should belong to ur husband.. He definitely is the right person to judge, heppy, comfort, and calm when seeing u..

not us.. we can do lot of unmannerly things by seeing ur beautiness..

hope u can understand my concern regarding this matter.. appreciate if u can make immediate improvement.. This istikharah cinta song gud for a gurl like u.

tq..

sincerely --> S.J


p/s:below is ur link for this entry pic. Just copy the link and paste in url.. u will find urs..

http://4.bp.blogspot.com/-g2w_mTn53Ho/T-dxkKKv0RI/AAAAAAAABxI/mWCiYdcPz7g/s1600/_MG_6149.jpg