Mungkin hatiku bukan untukmu

Assalamualaikum. Hi. Pinjam bahu. Saya sedih.
Listen. Hati saya luka. Saya tak rela. -K pisss. Pasti semua ingat saya baru putus cinta. K cukup. Dulik apa hakooo- *berpeluk tubuh sekilas menjeling tajam*


Bila menangis sebelum tidur ni dah jadi rutin. Rasa takut pula bila ada saat sedih akan tiba saya tak lagi mampu menangis lagi kerana air mata dah banyak habis.

Awak, saya cintakan awak. Sayangkan awak. Rindukan awak. Suara awak. Video awak. VN awak. Setiap hari saya dengar. Saya tengok dengan penuh perasaan. Tapi tadi yang terakhir. Mungkin yang terakhir. Mungkin saya akan padamkan dengan berat hati walaupun hati kuat dan tekad. Tetap rasa tak berdaya. Tekan delete dan cancel. Tak berdaya. Still save. Tak jadi.

Saya mungkin salah bila memikirkan awak adalah seseorang yang sememangnya untuk saya. Mungkinlah kita agak sekepala. Tapi saya seperti dapat rasa semua yang berlaku sebelum ni tak pernah ada ikhlasnya dari awak. Saya kesiankan kawan kawan saya yang selalu bagi nasihat untuk stay alone. Mereka tahu saya tak kuat kalau nak ada hubungan atau rasa kasih dekat seseorang yang bernama lelaki. Sekarang saya sedar. Saya memang tak kuat. Jujur disini. Tak kuat. *lap air mata*

Sekarang awak boleh buat apa pun yang awak mahu. Tanpa saya awak lebih ceria kan? Kemana atau apa yang awak buat lebih seronok tanpa saya kan? Jangan terkejut bila saya tidak lagi jatuhkan setitik pun air mata hanya untuk masalah kita. Mungkin itu namanya saya dah tak ada hati. Tawar hati. Tak rela hati sdisakiti. Kuatnya saya sebab tak menangis masa tu. Mungkin awak boleh membohongi saya sedalam lautan asia pasifik china selatan timur barat. Tapi malang bila awak tak berfikir sejuta kali untuk membohongi saya. Itulah yang buat saya rasa macam saya kena bangkit. Jangan hanya lihat saya dari sudut pandangan perempuan lemah. Tak tahu apa apa. Awak salah. Malah saya tahu semuanya.

Mungkin sekarang awak patut lupakan janji yang awak berikan dan saya juga patut lupakan janji yang awak beri. Mungkin banyak yang kita dah katakan. Tapi jika hanya menambahkan luka dan tak pasti. Buat apa kalau kita masih terus begini. No more promises. Memang saya pernah kata boleh terima apa adanya. Dan memang boleh pun, tapi selepas dibohongi atas sebab yang tak masuk akal. Saya rasa macam. Who are you to do this to me? Dah. Ok thank you Mushukkkkk. Awak, jika awak mahu, awak boleh pergi selamanya yang awak mahu. Pergi tanpa saya.

Anyway, tolong jaga diri baik baik. Jangan degil. Rasa lapar, makan. Masak maggi atau apa. Awak kan Cheff Maggi saya yang terhebat. Harini saya tahu awak demam selsema. Saya tak ada nak pesan apa2 lagi. Awak tiada lagi dalam list contact bbm. Siapa suruh delete saya? Siapa? Jadi bagaimana. Hanya melalui Amirul dan kawan sahajalah jawabnya. Sedih. Btw, bawak motor hati hati. Ingat masih ada yang sayang iaitu saya. Jangan eksiden lagi. Nanti sakit ramai yang risau. Ayah mak risau. Bila dah dapat sambung belajar nanti, belajar rajin rajin. Kita graduate sama sama ok? I love you.


Terlalu banyak mungkin menjadikannya saya seperti masih berharap. Memberi harapan kepada awak yang saya sendiri tak pasti. Saya hanya harap yang terbaik dari awak. Masih berharap. Dan saya mahu awak tahu walau besar mana pun masalah kita. Awak tetap ada dalam hati saya. Untuk yang terakhir, ya, saya cuba untuk cari sampai ke lubang cacing apabila suatu masa bila kita dipertemukan semula oleh Tuhan yang Maha Esa. Saya gali lubang cacing dihadapan awak.




Well sekarang saya rasa saya boleh kembali ceria. Ceria seperti dahulu kala. *lihat bulan di atas* Menaip entry dengan lagu sedih. Ahh boleh ceria semula kah? Kenapa tak boleh? Tapi saya memang tak boleh. Tak kuat.

Saya taknak sedih lagi. Tolong. Saya nak seperti dulu *virtual hugs"


"Akak, yang Baby ni pakwe akak eh?" -Tak itu cousin
"Ohh jadi betul lah yang dekat blog tu pakwe akak. Handsome" -Ohh huhuu
"Wehh twitcon tu handsome, pakwe eh?" -Biarlah rahsia
"Akak, siapa pakwe akak sebenarnya?" -Macam banyak je pakwe aku -.-"


Sejujurnya saya bukan jenis seseorang yang suka bercerita hal pribadi saya dengan orang. Saya tak kisah kalau ada yang tahu. Tapi saya tak suka ada yang mencari tahu daripada saya. Tanya itu ini. Saya tak suka. Saya bukan Fasha Sandha. Bukan Anis Syafira. Bukan siapa siapa. *perlukah mention nama* Peddulikan. Persetankan. Ahhh!

Pembaca. Awak juga manusia. Saya tahu. Jadi saya juga tahu siapa saya untuk menilai dia. Tapi dia mungkin bukan untuk saya. Mungkin. Saya yang tak layak untuk dia. Sebab itu saya biarkan dia pergi. Biarkan saya sendiri meratapi nasib dan takdir sendiri. Kiranya semua sendiri dan saya dah biasa. Saya dah selalu hidup berdikari. Hidup sendiri. Alahh perkara mudah bila kita selalu ingat bahawa Tuhan selalu ada dengan kita dan percayakan janji-Nya bahawa apa yang berlaku ada hikmahnya dengan secara automatiknya kita dapat kekuatan dalam diri. Percayalah.

Ohh i got this from my chinese friends. He is Hanzel Lee. Dia pelukis komik. Pelukis yang sangat hebat. And he was suprised me with this picture for my birthday. See. Sama betul gambar yang dia lukis. Xie Xie.

Dan saya nak beritahu, nak beritahu bahawa saya kenal dia adalah saat paling menggembirakan hidup saya. Dia hebat. Dia kuat untuk hadapi apa yang berlaku dalam hidup dia. Apa yang berlaku diantara kami ini Biarlah rahsia.  Jaga diri baik baik semua. Terima kasih kerana sudi baca. Sudi menyelami hati. Assalamualaikum. Bye.

Salam Rindu, Sayang, Kekasih : Aimie Diyanna "Lee" lah sangat. :') maigawaddd i miss that VN.

9 comments:

tweenpop said...

aimie , be strong ok :) life must go on :) chill babe :)

farah hanim said...

wahhh
gigih baca entry
ape2 pon stay stronggg :D

ABU said...

serius cantik gambar yang chinese friend awak tu lukis .. mmg pandai la dia..

hazanis said...

tapi hati saya hanya untuk awak..:P

Jay said...

Aimie..Bersabarlah..Allah swt sentiasa menguji hambanya tidak kira dari segi mana pun...

"Wahai orang-orang yang beriman ! Mohonlah pertolongan dengan sabar dan shalat. Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar." (surah al-baqarah ayat 153).

Jay hanya mampu menadah tangan dan mendoakan semoga allah merahmati sepanjang perjalanan hidup aimie..Semoga allah swt tidak mensia-siakan dirimu aimie diyanna.Amiin ya rabb

hannsays said...

sabar :),setiap orang ada masalah dan dugaan."saya tak tahu macamne cite awk sebenarnya"

tapi bagi sy,saya sendiri lelaki,bila ramai org kata lelaki perangai cam sial,kuat menipu apa sume saya faham.mostly laki ego. cari la laki yang dapat berubah untuk kita"yang positif aje" dan berpegang pada kata ustaz azhar idrus,cari laki yang cari gf untuk buat iseri,bukan bercinta takde matlamat.ntuk suke2!!for sure laki tu akan jage baik hubungandari A-Z.,ego pon diturunkan.ada yang buruk tentang si lelaki.laki tu mtk maaf.dan janji untuk berubah.tapi bergantung padi individu juga.. :) YOSHH~ adios.tu je.hehe.mai singgah blog kite.keke

sandiwara langit said...

sabar dan bersabar..tu suma dugaan...saya tau apa yg awak rasa..sbb saya pun alami perkara yg sama..tpi situasi yg berbeza..mgkn ini dugaan buat awk...pa pun senyum hadapinya...mgkn ada yg lebih baik utk awk..=)

Fatin Shahira said...

alolo...aimie.. jgn la sdih2 lagi.. meh hug me bebigulrz :D

ezati insyirah said...

hye aimie saya tahu how your feeling. sabar okay. just smile even pain. ada yg lebih baik untuk awak