The Awesome Day - Random

Assalamualaikum. Hi. Rindu saya tak? Alaaaaahh rindu letew pastu taknak ngaku. Eleeeeehhhhhhhh ngadeeeeee. Hari ni saya bukan nak cerita pasal hati saya lagi dah. Hahaha saya dah okay. Dah kuat. Thank you Allah :-) Jadi saya nak cerita pasal semalam. Eh tulad punya cerita. Before that meh saya jawab pertanyaan adik adik sekalian,


 *Kak Aimie , akak buat apa sekarang ni?* Yeeayhh saya menganggur je sekarang. Jadi bibik dekat rumah. T.T Jangan tanya dah.

*Akak, tak sambung belajar lagi ke? / Nanti sambung mana? / Akak dapat masuk mana?* Okay nanti saya dah masuk U/Matrix/Form 6/Kolej ke apa saya bagitahu. Sekarang taknak exited sangat. Lekluuuuuuuuuuu

*Aimie umur awak berapa? / Akak sekolah kat mana, mutual friend ni buat kompius lah* Tahun 2012 ni, saya 18 tahun. Saya dah bagitahu dekat entry sebelum ni saya sekolah mana. Jangan confused lagi. Pergi baca.

Sebeanarnya saya pelik. Apa function "info" dekat Facebook kalau orang still bertanya soalan yang sama berulang kali. Saya ignore IM Message sebab soalan sama. Sekarang dah terjawab. Hope semua okaylah ye. Bye. Sekarang nak sambung entry.

Hi nama saya Aimie Diyanna. Saya comel. Tapi ada jerawat dekat dahi. Berketul ketul. Ok saya benci PMS!!! Saya benci.

Suka dengar Datin cakap "anteknyaaaaaaa awaaakkk" K saya dah mula perasan. Masa tu nak je balas "akaaaakkk, nampak tak jerawat saya ni? Perli lah tu kan?" *lari pergi toilet lepastu menangis. Ok itu tipu

Datin Noryn Aziz kebetulan ada juga masa tu. Okay She's damn preety. Humble, when she just call me adik and she is "kakak". Seeee alolooolooo cutenye.

Tak boleh nak tahan gelak bila dekat dengan Datin Wooohhhh... Muka saya pun dah macam Ponti Anak Dot Dot Dot. Btw, cantik kan shawl Datin gayakan tu?  Saya yang buatkan kan datin kan kan? *mukabangga*

Cantiknya lah aku mengangkang kaki kan. Okay senonoh betul perempuan ni.

Pejadahnya aku buat muka cenggitu. Tapi Kak Nis comel okay :) I LOVE YOU SO MUCH!!!

Hi jam saya macam Fatin Liyana. Baju saya besar macam gajah. Sila cemburu. Sila Sila. Ok bai.

Mesti ada yang tertanya tanya macam mana aku boleh berada di sini. Kebetulan atau? Okay saya takkan berada di sini kalau Kak Fatin tak ajak. Kak Fatin dan saya takkan berada disini jika Kak Nis tak ajak. Kak Nis takkan ada dekat situ jika dia tak terpanggil untuk Photoshoot. See the play? Hahaha. Saya dengan diorang ni macam dah rapat sangat. Alhamdulillah perkenalan di alam maya membawa satu ikatan sahabat yang tak terputus.

Masa ni, saya cuma temankan Kak Hazanis photoshoot untuk KZNabihah Butik dekat Dak Teropong Studio dekat seksyen 15, Shah Alam. Saya tak photoshoot pun. Follow je. Kebetulan yang photoshoot juga time tu Kak Nabihah and Kak Datin. But then, masa tengah sibuk bersembang dengan Datin and Kak Fatin, tiba tiba Abang Khairul memanggil saya dengan menarik tolak jari telunjuknya ke arah saya. Cara dia yang agak menakutkan and weird tu membuatkan saya nervous. Teramat.

"Ehhh kau sini kejap" Abang Khairul memanggilku.
"Emmm kita ke? Ahhhh emmm kenapa?" Tanyaku sambil menaikkan kening bahagian kiri.
"Masuk studio jap, pergi pose. Tengok macam pandai je bergambar. Kemain eh" Balasnya.

Sempat lagi hatiku berkata "memanglah, see the leg please!" walaupun dalam keadaan gemuruh tapi berwajah sangat tenang saya cuba bangun dan pergi ke arahnya. Sekilas terlihat wajah Abang Ammar disebalik langsir hitam dengan DSLR memandang tepat ke arah ku. Kacak sekali. Bertambah gugup lagi jantung ku tika itu hanya Tuhan yang tahu. Abang Ammar, rakan sefotografi Abang Khairul agaknya. Fikirku di dalam hati. Aku terus melangkah... Even jantung macam nak gugur yang ntah kenapa sebabnya aku tetap gagahkan untuk test shoot. Dan cerita ini akan bersambung pada next entry. Tunggu ya.

We miss you INAH SABARUDIN. Bilo free kito tubik samo lagi deh. Lebiyuuu.

From Left: Kak Hazanis, Kak Fatin, Kak Nabihah and Adik Aimie. Ahakss I muda lagi.

Lepasni nak sambung belajar dah. Minta tolong semua doakan yang terbaik. Supaya dapat buangkan sifat kepoyoan, kegedian, kemaluan dan apa apa ke lagi lah kan. Pfffthhh. Tak boleh nak main2 dah. Kena struggle habis. But, "mama ken i have a boyfriend, supaya dia boleh bagi support if i down?" Rasanya belum habiskan cakap, dah kena lempang. Oupss!

p/s: Perasan tak gaya shawl aku berubah rubah? Yess sebab bosan. Rimas. Panas. haha makanya ya kalian semua harus memilih feberik dan material yang betul yaa jika mahu pakey kesana kemari yaa ibuk ibuk. Pffth Kak Bihah dua kali tegur aku sebab tukar2 style shawl. Hehehehhhh

p/s: Sebelum balik, Kak Hazanis belanja saya dengan Kak Fatin Sate Kajang. Terima kasih banyak2 Kak Nis. Kenyang perut sampai buncit.

******************************************************************************************************************
Saya ni bukanlah seorang yang suka berbelanja hebat. Bundle pun saya layan. Kadang-kadang bila terasa macam euphoria barulah berbelanja and shopping tahap meroyan dekat Times Square. Kalau tak, saya lebih suka melihat duit yang tidak terusik di dalam purse ataupun bila shopping dengan parents, saya buat muka macam awwwwwwww omeynyeewwwww. Jadi secara tak langsung parent jadi kesian and ter belanja something untuk anak dia walau dia dah pesan "beli apa2 duit sendiri k". Ahakss. But now, saya telah kenal pasti bahawa saya amat attracted dengan semua jualan yang ada dekat KZnabihah ni. Dah rasa macam nak shopping sambil goyang kaki. ON9 Shopping! Best!


If korang berminat, bolehlah baca and melihat dengan lebih lanjut di website KZnabihah: http://www.kznabihah.com/ or FB: http://www.facebook.com/kznabihahboutique Jangan lupa untuk shopping online di Butik KZNabihah ni okay. Follow websitenya untuk sentiasa update dress/shawl/cardigan terkini. Bukan senang nak jumpa butik yang menawarkan harga berpatutan dan mempunyai ciri2 khas material yang sesuai dengan korang macam ni, just grab it. Spread the love ladies!

Jemput datang bertandang ke Blog : http://hazanis.blogspot.com /
http://permaisurimon.blogspot.com / http://fatin115shahira.blogspot.com . Ok antara mereka, saya yang update dulu. Yeayhh. See more picture from their blog okay. Jumpa di next entry. Bye. Assalamualaikum.

11 comments:

hazanis said...

express betuii..hahaha

Mimieesyeerro said...

aimi !!! why sangad cute korang sume ni ? hehe . btw, untunglaa aimi dapad jumpe ngn dorang sume dan bershoot shoot sakan . ehh, salah. PHOTOSHOOT sakan . hewhew. :P

Anonymous said...

woow
hot2 dan cun2 belaka semua :D

ALLANNA EZRA said...

awak..untungnya awak dpt jumpe blogger2 famos amos semua tu..kalau sy jumpe awk pon sy rasa sy akan hupdate kat blog sy asenye..ehehhe..anyway..smua gambars awk bez..=p

Fatin Shahira said...

muka kak atin garang la~!! hahaha.. tak lawa langsung iterrr :)

Anonymous said...

alolorrr, comey je awok awok nie :)

PERMAISURIMON said...

yes sure dear :) alhamdulillah. but gambar akk tak siap lagi. so sad :(

Jay said...

waallaikumsallam...ya allah rindunyer kat tuan blog ni..*ayt perasan*..hehe..wah boleh tahan juga photoshoot tu ek..apapun Jay tetap menyokong perjalanan hidup aimie.Jay iringkan doa di setiap langkah yang aimie akan buat..Semoga terus sukses dalam hidup ye..:)

Unknown said...

gudluck pape pon :)

Mek Onie said...

amboiiii aimieee,jeles ni :D

_ALIA ZU_ said...

Comelnye