Terima Kasih Banyak-Banyak !!! :'(

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh :)


Terima kasih cinta untuk segalanya,
kau berikan kau berikan lagi kesempatan itu,
takkan berulang lagi semua yang pernah menyakitimu *Afgan, Terima Kasih Cinta*
(Ah, mesti ingat aku sedang di landa rindu dan angau cinta le tuh? haha takmo takmo.
sebenarnya ucapan itu hanya boleh saya ungkapkan kepada bakal suami saya nanti. Ok ini statement gurau je.)


Terima Kasih Allah, dengan takdirnya aku masih boleh bernafas.
Terima Kasih Papa, Terima Kasih Mama, tanpamu aku takkan hidup dalam serba cukup.
Terima Kasih Tok, tanpa tok mungkin aku dah di jual oleh perempuan cina tu.
Terima Kasih Cikgu, sebab kalau bukan cikgu saya masih bodoh sampai sekarang.
Terima Kasih semua yang pernah hadir dan pergi dalam hidup aku :)


Belum sampai 24jam.
Aku ada berita sedih dan gembira nak cerita ni. Nak dengar tak? Please kata nak! Aku tengah exited gilo ni nak cerita dekat korang :) Haha haaa aku kan sebenarnya dah kahwin :) percaya tak? Haha jangan percaya, sebab tipu je tu. Hello baru 17 ok! Okay selalu nye biarlah cerita gembira dulu betul tak? Okeylah macamni, baru baru secara tak sengaja aku terjoin satu segmen kot. Sajelah pergi hantar email dekat Cik Wanjusmile untuk dapat header free. Segmen tu hanya beberapa jam je di ajurkan. Then, aku saje la menggedik menghatar email. Lepastu kan, 3jam selepas dapat feedback email, "Tahniah anda menang" ! macamtu jugaklah ayat dia kot. Lupa lah :) . Second, berjaya jugak dapat Give and Take dari Namee Roslan. Kenal tak siapa? Alahh.. Blogger famous abad ni. Tapi entry untuk beliau belum buat lah. Hik2. Nextweek ok? Hmm, Kak Namee, thanks a lot sebab sudi pilih saya di antara 100 Blog yang akan di comment, critic, bloglist. Popular kejap saya nanti. Haha Kperasan :P . Seronok, rezeki bulan puasa ni melimpah luah la. Lepas satu contest menang then segmen lepatu GA dan blabla. Alhamdulillah syukur sangat Ya Allah.
header dari wanjusmile, Cantik, tapi ada kesalahan ejaan sikit pada url blog :) So, saya kene edit sikit lah kan before gune ni. Tak sabar nak change header.
E'eh, dalam carta aku yang first! Aiceh.. :)
Ini adalah aku dalam bloglist Kakak Namee saya tu . Hik2 alhamdulillah terpilih.


Choopp! Belum habis lagi. Cerita gembira dah dengar, yang sedih? Takkan taknak? Takkan nak biarkan saya sedih sorang sorang? Takmo lah camni, bukanke kita kene support each other :) . Baiklah, berkenaan cerita kali ni, when ada seteng pelajar yang ntah kenapa sampai tegaknya membina sebuah group kami benci cikgu. Ada 47 orang ya yang measuki group ituh. Anda boleh search dekat FB ok. Ya ampun.. Jahat banget sih. Hebat tak gabungan bahasa malaysia, english, indonesia. Haha well. Okey okey, aku dapat tahu group ni pun dari kawan FB, then aku try serch group tu dan ask to join. Hahaha misi untuk menyamar sekarang bahawasanya saya pun benci cikgu. Kemudian, tak sampai 10 minit saya di terima masuk. Ok fine saya jelajah semua yang ada kat situ. Memang sangat teruk, nauzubillah tak terkata betapa tergamamnya saya dengan post meraka semua. Mungkin tak perlulah saya bercerita panjang. Saya leave group tu jugak tak sampai 15 minit. Dan terus update status ni :
Tak patut lah pada yang berfikiran yang saya mengata cikgu sekolah saya. Bukan! Cuba lihat dari sudut positif awak semua. Mestilah cikgu tak bagi, sebab utama, kita ke sekolah untuk belejar kan?? Fikir2lah!


Selain post yang ada selain post dorang yang aku jadikan status tu, ni ada lagi :
berbalik kepada cerita tu memang tak patut ah kan? Apa ni?? Dah pandai sangat ke korang? Cikgu ajar korang benci cikgu ke? Pelik! Bukan mainnye si perempuan dalam post kat atas tu pun setuju dengan benda macam ni. Betul kata orang, Bertudung tak semestinya baik! hmm malu lah aku camni! Lepastu sedih jugak bila ustazah , cikgu dengan teacher saya komen kat status tu, seakan akan saya yang menggedik nak mengata cikgu sekolah saya. Subhanallah.. Tak boleh tidur saya fikir nak pergi sekolah ke taknak isnin ni. Takut kene panggil Pengetua pasal status di FB. Padahalnya status tu adalah apa yang tertulis dan saya kutip dalam group yang saya masuk kejap tu. Haha tetiba guna "saya" pulak kan? Hmm takpela. Okay lepastu, terkilan sikit jugak bila status tu membuatkan banyak komen negetive dari budak sekolah macam aku. Ya Allah, mereka tak sedar selama ni mereka juga di bawah tanggungan cikgu cikgu. Tanpa cikgu mereka tak bijak macam sekarang tahu ! Sedihnya :'(


Sekarang saya dah berumur 17 tahun 7bulan 7hari. Saya dah banyak belajar mengenal dunia. Banyak benda pahit manis yang saya dah lalui. Saya tetap bersyukur kerana sempat merasa kemanisan selama hidup ni.
Mama, papa, cikgu,  Ini dia Aimie Diyanna. Seorang anak yang masih memerlukan dorongan. Bimbinglah saya supaya saya dapat jadi orang yang berguna.
Doakan hidup saya dan SPM yang bakal saya duduki. Saya ingin menjadi anak yang taat dan solehah dan pelajar yang akan dibanggakan.  Dan saya tak ingi apa apa lagi. Cukuplah sekadar doa dari kawan kawan yang mengenali saya. Terima Kasih Banyak banyak !!! :)


Sekian, Assalamualaikum. Selamat tinggal 20 Ogos. Mungkin saya akan jumpa awak tahun depan. Insyaallah.......

15 comments:

Anonymous said...

dtg dari blog namee^^

diyana mmg suka tulis kan?? bagus la..

tapi mungkin diyana perlu separatekan cerita , sebab byk cerita dalam entry ni.. ^^

btw awak pandai tulis^^

Namee Roslan said...

hey,,awak adik favourite saya. tentu sekali awak ada. ngehehhe :) give and take best! sebab saya nak focus pada 100 blogs tu!! :) before ni saya membaca secara randomn...sy rasa penat mcm tu. skang nk focus ! hehe

Aimie Diyanna said...

Sis El Janna : Thx a lot seab sudi datang. Tah kenapa entry kali ni main sebat je semua. haha saya tahu takkan ada yang baca, tapi saya perlu buat untuk tunjukkan kepada cikgu saya yang mula salah anggap dengan status saya. hik2. thx

Aimie Diyanna said...

Sis Namee:
Kakak Favourite saya :) Terima Kasih banyak2. Saya sayang Kak Namee saya.

NURFARHANA said...

congrates.... and damn for the fb group... :( saya msok U sebb cikgu ajr saya... cikgu siti di mana awak??

Aimie Diyanna said...

:) Pasti Cikgu Siti bangga dengan pelajar macam farhana :)

Aimie Dalia Izzaty said...

Insyaallah, cikgu takkan fikir bukan2 ok?

Mama Iman said...

Alhamdulillah, sy diberikan peluang mengajar aimie setahun. Sy kenal Aimie serba sedikit. Dan sy tahu posting di FB tu bkn bermaksud AImie nk buruk2kan cikgu. Sy admit, sy tersinggung dgn kwn2 yg tak memahami kenapa adanya peraturan di sekolah. Tapi, setiap org dikurniakan dgn pemikiran unik kepunyaan masing2. Jadi, sy tak salahkan Aimie utk post tu. Inysallah, takde apa yg perlu ditakutkan. Berani kerana benar kan. Dan untuk usia yg ke 17 thn ni, sy kira Aimie dah cukup matang utk faham setiap apa yg berlaku ada hikmahnya. Sy doakan Aimie antara pelajar sy yg berjaya di dunia dan diakhirat. :D

Aimie Diyanna said...

Insyaallah.. Terima kasih cikgu, terima kasih semua :) Sekarang Aimie boleh tarik nafas lega.. Alhamdulillah.

kemey said...

sejahat mane pown yg kite anggap,dia ttp seorg CIKGU..they hve showed da steps 4 us..

FR said...

cantik no 17, 7 dan 7 tu . hehe .
insyaAllah , dah usaha baik2 , then ada doa dr parents dan cikgu ,
mesti boleh buat SPM nt :)
teruskan brusaha yewww ^^

cik kartun said...

cikgu tu umpama pelita..

Anonymous said...

group cmtu pon ad
ish2
pelik jela budk2 zman skrg nie
kalo xder cikgu
xdernya dorg reti nak menaip2 cm skrg
haih
sperti kcg lupken kulit taw
heee :)

Anonymous said...

aime, dah 113 orang doakan awak berjaya spm nanti. insyaAllah berkat doa dan usaha awak. awak pasti berjaya dengan cemerlang.

oh ye, slmt dtg ke blog saya :)

shyne_onme said...

wah adekk ur so brave la got onto the grup..nway nice blog! Break-a-leg for ur SPM (^^)