Papa.......... cepatlah balik!


Aku dapat salam papa kelmarin.. last... masa papa hantar aku untuk pergi kelas tambahan..

Lepas tu, papa ambil time balik, walaupun aku terpaksa tunngu hampir 2 jam.. Dan aku tahu aku antara orang ter akhir yang balik masa tu.. Aku tak kisah tunggu lama.. Yang penting aku dapat balik.. Lagipun uncle guard kat sekolah baik, dia teman aku..

Lepas sampai rumah, aku suruh papa makan, aku buat air tea o' kat papa, papa kte "boleh tahan..." aku senyum je~

Esoknye(semalam) aku ada kelas tambahan lagi.. Untuk yang terakhir.. Aku siap2 nak gi sekolah, walaupun dah tau aku lambat . Jam dah pukul 8.10 mnt. Aku tak kisah, aku tetap tunggu papa.. Tapi dah 8.15 papa tak turun.. Aku dah gelabah takut kene marah dengan cigu sebab lambat. Tapi aku tetap tak kisah dan nak tunggu papa.. Tapi sekejap lepas tu, mama yang turun..

*******

Aku tak cakap banyak, aku terus masuk kereta..
Mama bagitahu time dalam kereta yang papa pengsan sebab jatuh bilik air.. "aku terkejut! tak terkata ape2"
Tapi aku tetap ke sekolah dan tak minta mama untuk balik rumah..
sebab pengetua sekola dah bagi warning! warning yang aku rasa sangat melampau~
"kamu tak boleh ponteng kelas melainkan kamu mati sahaja, saya taknak dengarr nenek sakit lah sape2 lah.. blablabla~" WTH

*******

Time balik, aku balik dengan cikgu.. dia offer nak hantar.. dalam otw balik, mama pulak ambil nak ambil aku sebab nak bawa papa gi hospital.. tapi aku da otw balik.. then mama pon pergi hospital dengan papa *macam menyesal terime offer cikgu!!

sekarang...

papa still kene tahan kat wad. dah 2 hari da..
aku pergi tengok papa, tapi papa baring je.. papa tak panggil aku pon.. :(
tak tahula~ 
Aku cuma tak sabar nak kene setepek ngan papa.. haha rindu!
papa..... cepatlah balik!


4 comments:

GHIBNUDIN said...

Bagusnya cerita benar tak benar pun ini pun dah memberikan rasa kesedaran kepada c anak2 yg membacanya malah bagi yang telah tergolong dalam peristewa seperti ini.

Bagi anak, diharapak PESAN ORANG TUA terutama IBUBAPA kita mesti dihormati rasa galam mereka. Kerana disitu kedudukan DOA MEREKA sebenar walau tak terterus terang.

Tunaikanlah Amanat/Pesan mereka orang tua/ yang lebih tua atau sapa-sapa pun. Kerana kita sama-sama Belum Pesti siapa yang Cepat Balik kepada keadaan SEBENARNYA yang Allah Kehendaki.

BΛBYDIΣRΛツ said...

Saya harap awak tabah dengan semua ini . Saya faham perasaan awak sekarang , mesti awak sedang sedih kan ? Hmm , saya doakan semoga papa awak cepat sembuh :')

Btw , ayat cikgu awak tuwh kejam sangat ohh . Xkan nak tunggu orang mati baru boleh ponteng kelas ? ggrr >.<

Aimie Diyanna said...

Encik Ghidnu, ye.. tapi cerita ni bukan rekaan atau di ciplak dari mana mana sumber.. ia adalah kenyataan yang benar dari saya.. :) terima kasih atas komen anda.. saya sangat menghargai... sejurus setuju.. harap2.. adalah anak2 yang baik :) hehe

Aimie Diyanna said...

Sis Diera.. betul sangat tu.. Saya pun pelik kenapa pengetua boleh cakap macam tu... Maybe dia belum rasa berada di tempat saya..

btw, thx :) awak sgt prihatin :)