Posts

Break Off - Random Talk

Image
Assalamualaikum. Salam Aildilfitri 2016. Alhamdulillah, kurang lebih ini kali ke 16 tahun aku berpuasa sejak umur 7 tahun. Terima kasih arwah tok , sebab pernah pukul bila ponteng puasa. Tok.. 3 tahun berpuasa tanpa tok rasanya perit sangat. Kalau dulu, setiap kali sahur tok kejutkan. Setiap kali berbuka tok hulurkan kurma. Setiap kali lepas sahur rasa nyaman sangat bila lepas sahur kita subuh sama sama. Tapi sekarang… Semua sendiri. Tok.. puasa tahun ni tak seronok sangat lah hmm. Raya lagi lah tak seronok hmm kalau pergi kubur, tipulah tak nangis melalak sebab macam2 benda ingat. ****************** I wonder why on T.V or in magazines or in novel, antologi blab la bla, love seems fun and coloured with happiness. But why is my love so sad sometimes and despicable?” Actually I don’t know what to write seems long time I never updated too much things happen in my life since I had promise that I will keep update this Dairy. Times run so fast meh. Hmm boleh tak ...

Hi.

Image
Eii geramnya aku dengan Akak yang memandu kereta NAZA KIA warna Kelabu dekat Lebuhraya KESAS tadi, break emergency. Bukan sekali, dua tiga kali jugaklah. “Memang sengaja ke? Sebab mata akak tak habis-habis pandang saya pakai side-mirror? Hmm saya tengok taka da lah apa yang sesak sangat Cuma akak paling takut kalau terlanggar kereta dekat depan kan? Tapi jarak akak dengan kereta dekat depan tu 2 muat ¾ ekor babi hutan tau” Tapi aku takada lah geram dengan akak tu sorang je, yang lain pun sama je. Mana-mana Pemandu yang tak pandai gunakan signal pada tempat yang sepatutnya memang selalunya kena sumpah seranah dengan aku. Aku minta maaf. Hmm marahnya, ok relaks Aimie. Tetiba rasa mengantuk pulak. Haih, kerja macamni banyak mengantuk lah. ******** Hujan lebat selalunya menjadi masalah besar untuk penunggang CBR250 seperti aku. Lain-lah kalau aku ni Pemandu Satria Neo hitam. Ups. Tapi bila hujan mula renyai-renyai atau kurang lebat, selalunya takada hal lah, tutup mata je ...

Free Soul 2016

Image
Assalamualaikum. Dear Allah, Almighty Thankyou.. Thankyou for letting me grow. Thankyou for all the chances and opportunities. Thankyou for letting me keep on going for I am a sinner, forgive me for I am a believer, guide me and everythings. Yes, it is time for another page in life.  Dear 2016! I am glad to be here back!  Welcoming 2016 with hopes, dreams, excitement, faith, love, smiles, and positivity.  So dear 2016, let's write something beautiful, again.    Kalau korang perasaan, baju yang aku pakai semua simple dan boleh di-recycle banyak kali. Kalau yang follow facebook/instagram aku mungkin perasan lah kot. Tudung pun pakai ulang-ulang dan banyak kali. Tangkap muat pun boleh jalan jek haha. Genetik pemalas tetapi berfikiran kritis dan kreatif dah lama mengalir di dalam diri hehe... Serious, aku sebenarnya beli baju mmm mmm 3/4 kali a year! Termasuklah baju raya. "Baju" jelah yang aku mention kan.  Actually I was ...

After Bad Memories I Had

Image
Hai. Yesterday I made a promise to myself, tapi aku sendiri yang mungkir. Aku dah janji tak akan sakit kan lagi hati dengan benda remeh. Tak akan mudah menerima atau terjatuh perasaan, akhirnya aku sendiri tersungkur ke jalan yang tak ada penamat. Ladies, don’t trust guys. Mat lutffi sendiri pernah cakap dekat aku. “I am a guy and I don’t trust myself.” Hm actually Mat Luthfi tak cakap direct dekat aku. Dia tak whatsapp pun.Dia Cuma tulis dekat buku dia. Aku baca. Aku suka kejujuran dia. Andai kata Mat Luthfi terjumpa entry ni, aku nak dia tahu yang aku Cuma suka KEJUJURAN dia sahaja. Maceh. Pada akhir semester lepas, aku ingin berkongsi sedikit keterujaan aku terhadap salah satu junior di kampus politeknik. Keterujaan yang sementara. Well, it’s quite embarrassing to confess that I had my first crush which is MY JUNIOR. Ok, I was so popular back then. HAHAHAHA tipu je. Back to the story, he has the look that every girls want. He is bright, tall, handsome and that i...

Well.. student life

Image
Another post on the blog after almost 5 months since the latest feed. I am finally here, so excited to be back! and trying to keep you guys updated. Well, it's been a long long time, I know.. and to start fresh, I think it won't be complete without.. Assalammualaikumwarahmatullah. Hi! *with a litle smile :) How you guys been doing ? I hope everything is going well with you. If you're wondering what happened to me or this blog? and why didn't I post anything yet for that long? Thankyou so much but actually I just too busy mending my self with the new life. Hehe. Basically as you know aku dah pun tamatkan zaman diploma. About 3 months lah. For your information, aku lega gila dah tamat dengan jayanya dan tinggal masa countdown graduate. Alaaa lupa nak booking photographer untuk grad nanti la, ha kejap ada tak abang phototgrapher nak sponsor amikkan gambar I masa grad nanti? hehehe tak gurau ni betul - betul ni. Setakat ni aku masih belum rindukan zaman belajar...
Image
PERASAAN YANG GILERRR!   Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh. Ehem ehem. Harini saya nak update blog dengan rasa yang malu malu. Eeeyuuk. Perluke ? Dah lama rasanya tak menaip dekat Blog. Hari – hari mengahadap document je dekat lab. Sampai taka da masa nak buat hal  sendiri. Sibuk dengan macam – macam sampai tak sempat nak share. Saddest thing in my life. Its okay. Hm firstly saya nak cakap, NYAH STALKER FROM MY LIFE. “Allah melarang umat Islam daripada mencaci dan mengeji antara satu sama lain kerana itu adalah sifat yang buruk dan tidak sepatutnya bagi seorang yang menggelarkan dirinya mukmin.” So, you are seriously not allowed to know anything about me. Kbai. Nak di jadikan cerita, life aku sekarang makin menjadi – jadi. Kadangkala tak sempat langsung untuk luangkan masa dengan orang yang tersayang. K cop! Tersayang tak semestinya BOYFRIEND. Cause no boyfriend, no problem. Buat masalah je ada boyfriend ni. Bukanmemahami pun. Lagi-lagi yang jenis...

Berenice Couture and Me

Image
Assalamualaikum. Goodbye November, welcome Dicember !! Thank you November untuk pelbagai pengalaman menarik yang tidak dapat dilupakan. Sebenarnya lebih 90% kenangan pada September & October yang tak sempat aku nak updated apalagi November dan nak masuk Dicember dah. Namun terima kasih kepada handphone samsung galaxy kerana telah melabel setiap gambar dengan tarikh. See betapa lamanya aku tak sempat nak updated life aku sebenarnya walaupun tidak ada apa yang menarik sangat pon, cuma aku suka look back and appreciate every little thing that happens in my life. Bagi aku, setiap apa yang berlaku dalam kehidupan kita mempunyai kenangan dan pengajaran tersendiri untuk menjadikan kita lebih matang. Yeay! Dunia ini banyak pancaroba. Halangan demi halangan datang menimpa, harus aku menepis bagai kesatria pedang. Sesungguhnya aku adalah insan yang tidak mesra alam. By means, aku suka update blog, update status, update instagram tapi in the real life orang still cakap aku macam macam wit...