Kau memberi, aku merasa. Adil.


Pernah dengar peribahasa "sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah" ? Terbongkar rahsia yang satu satu kau simpan. Pecah tembelang. Kelakar melihat gelagat kau. Rasa tak bersalah. Aku relaks je buat tak tahu. Kononnya naif. Tak kisah ditindas. Tapi memang cara aku. Tak berbalas. Tak berdendam. Just follow the flow. Seronok bermain dengan game yang kau sendiri cipta. And last, You lose I win. I win and you lose. Fair. *senyum.....................................sinis sedikit* Astaghfirullah, satu kata yang aku harap tak akan lekang dari bibir. In Shaa ALLAH.


Assalamualaikum... Hai readers, rindu saya tak? Saya rasa macam dah lama sangat tak update blog. Susahnya hidup as a student ni. Busy dia lain macam. Tapi macam mana saya boleh terluangkan masa nak update blog ni? Haa cemnik ceghite die. "Aimie mata Aimie tak sepet sebenarnya, tapi kenapa macam kuyu semacam?" "Mata Aimie nampak bengkak lah" "Aimie tengok muka sikit!" *DOWN T.T* Saya baru je balik dari jumpa Madical Asisstant buat kali yang kedua. Lastweek sebab demam dan eyes inflection. Harini jumpa lagi, dan saya telah disahkan mengalami Acultc Conjuctivities pulak. Haa ayat skema terus. Jadi saya dapat MC harini. OMG, rasa macam seronok gila. Eh, tak pun. Saya sedih. Kesian dekat diri sendiri. Lepas hati sakit, mata pula, lepastu apa lagi?

Lately ni saya macam selalu sakit sakit. Lepas demam, selsema, lepas tu batuk, lepastu sakit mata, lepastu sakit kaki. Lagi teruk bila sakit HATI. Sikit sikit sakit. Antibody saya memang lemah. Cepat berjangkit, cepat terjangkit. Lemahnya saya. Tapi dengan lemah itu, saya tetap kuat. Eceh, nak cakap diri sendiri kuat pulak kan. Hehehe. Sebenarnya saya cuma bersyukur sangat, sebab masih ada kawan kawan dan orang sekeliling yang sangat mengambil berat pasal saya. Tak tahu nak cakap macam mana, tapi semuanya sangatttttt baik. Terima kasih banyak banyak.


In one paragraph, saya nak cakap thanks a lot dekat
Syed Aznil, heee awak caringnya :-* Then, yana, my twins yang selalu sama sama sakit dan sihat, thanks sebab always beside me even at the same time yana pun tak berapa nak sihat. Untuk Aqil, haa siap call lagi dari jauh semata mata nak pastikan saya okay, hee thank you. Then, thanks a lot dekat roommates saya, Farahain sebab care pasal kita, kadang2 tapaukan kita makanan semua. Haaa thanks sangat. Lepastu dekat Atin dengan Miza pun sebab still care and selalu bagi advice and ubat supaya kita cepat sembuh. Wuuu sayangnya saya dekat roommate saya tiga orang ni. Then lagi, thanks a lot dekat Ain, sebab Ain memang best. Selalu tolong kita susah senang. Haaaaaa baiknya Ain ni. Lepasni I nak satu rumah dengan you tau! Then, thanks deat Tiqaa... Hee Tiqaa baik. Tiqaa tuamkan mata kita. Tiqaa pinjamkan katil untuk tidur. And then, thanks dekat Intan sebab still jadi kawan yang care even kita dah tak satu bilik. Then Alia, heee dulu sama2 sakit, sekarang you dah okay. I belum lagi. Btw, thanks juga sebab still care. Then Emie, Nia, Nazira, Syafiq, Zatie, Fify, Ayu, Pa'in, Ardi, Aini, Syarifah haa dengan semualah. Maaf sangat tak dapat nak taip satu persatu. Kebaikan korang semua tak kan pernah dilupakan. Like seriously, ALLAH akan balas balik perbuatan baik korang semua nanti. In shaa ALLAH. Cuma kita harap sangat walau apa pun yang terjadi dekat kita, korang takkan pernah tinggalkan kita :') Thanks a lot guys.

Kadang kadang saya tak tahu, mengapa saya perlu seirama dengan warna kata-kata. Maksudnya, sasteranya lebih. Tapi itu telah menjadi hakikatnya sebab saya dulu pelajar sastera masa form 4 and 5. Walaupun kadang kadang, kata yang saya cuba sampaikan tak sehebat sasterawan, tak sehebat yang lain. Tapi saya still cuba untuk sampaikan apa yang saya karangkan kepada pembaca blog saya dengan seusatu yang santai. Hikkk memahaminya saya. Dan cuma setakat ini saya mampu menaip. Saya minta maaf andai kata sepanjang saya menulis blog ada yang terasa atau apa. This is general. And yes, pasal pre loved tu saya memang akan buat, mungkin bila cuti sem nanti. Tak sabarnya.

8 comments:

NinaAz said...

Minum air masak byk2 yea... semoga sihat2 selalu

Mrs. Solarstreak said...

Get well.. :)

Hanny Abdullh said...

salam..jaga kesihatan ya..byk kan berehat dn mkn vitamin

ohcikgu said...

bila belajar, macam nilah. nanti dah kerja, lagilah sibukkk..

ohcikgu said...

banyakkan berehat.

Anonymous said...

semoga cepat2 sihat =)

Jay said...

get well soon aimie..:)

| CIKZEK | said...

smoga smuanya baik2 aja ye si cntik mnis =)