Posts

Showing posts with the label Fatin Liyana

tenanglah kalian di sana

Image
Assalamualaikum everyone. Wow, more than half-year has really gone by without me posting anything here, huh? Well, have all the valid reasons if you ask me. Some of you might be direct from my instagram story post to this blog am I right? Hi for those new in here. Hallu.. Happy fasting by the way, alhamdulillah tahun ni I still get a chance untuk merasa Ramadhan yang ke 17 tahun. Wait, doesnt mean I baru seventeen years old. It's my 17years puasa. Since I started since 7 years old kid. Even that time ada yang separuh hari atau terponteng tanpa sengaja. cis! habis pecah rahsia. The reasons why I am blogging again is because one of my favourite Blogger, Shea just passed away 2 days ago. It's not sebab dia passed away then I  am here to write this post. It's because seni penulisan tu tiba-tiba datang dengan semangat arwah kak shea. I don't know. But I got this spirit. Maybe sebab dia BLOGGER TEGAR while I am BLOGGER also tapi, picisan je ni. Been knowing ...

Well.. student life

Image
Another post on the blog after almost 5 months since the latest feed. I am finally here, so excited to be back! and trying to keep you guys updated. Well, it's been a long long time, I know.. and to start fresh, I think it won't be complete without.. Assalammualaikumwarahmatullah. Hi! *with a litle smile :) How you guys been doing ? I hope everything is going well with you. If you're wondering what happened to me or this blog? and why didn't I post anything yet for that long? Thankyou so much but actually I just too busy mending my self with the new life. Hehe. Basically as you know aku dah pun tamatkan zaman diploma. About 3 months lah. For your information, aku lega gila dah tamat dengan jayanya dan tinggal masa countdown graduate. Alaaa lupa nak booking photographer untuk grad nanti la, ha kejap ada tak abang phototgrapher nak sponsor amikkan gambar I masa grad nanti? hehehe tak gurau ni betul - betul ni. Setakat ni aku masih belum rindukan zaman belajar...

IMPIAN AKAN JADI REALITI, KALAU KAU PANDAI BAWA DIRI

Image
Assalamualaikum, hi I am back.  Finally I already finish my 5 semester. Kalau nak diceritakan 5 semester kira paling mencabar kekuatan mental and fizikal. Mana tak nya semester ni … Takkan ada siapa percaya and  imagine apa yang aku dah lalui it is for real or not. Tapi tak kisahlah, yang penting aku bersyukur susah senang aku this semester ada 8 orang ni yang betul betul support aku . Thanks a lot, Salwa Mokhtar, Siti Nurinah, Afiqah Nadhirah, Nurul Nazira, Intan Izzati,Nur Faizah, Siti Nur Atikah  and Izatul Adila. Siapa cakap aku ada rama kawan? Kawan aku sikit je. Yang ramai ramai tu semuanya kenalan. Get it? Macamnilah . Kau nak tahu kawan kau ada berapa ramai? Okay kau tengok bila kau susah lepastu kau kira ada berapa yang tolong. Or kalau kau ada masalah atau terbuat salah, kira berapa yang still stay to give some advice and support dan bukannya blame. Now get it? Okay pandaiiiii pun. Kiss sikit. Yang rasa ada banyak kawan tu, bersyukurlah. Semoga buka...

My Practical Life at NZ Wheels Mercedes Benz - PART II

Image
Hey guys, you miss me didn't you? Well, I miss to post too. This is the only way to stop being boring right? So today nothing much to story but a lot to tell you. I'm wondering if my classmates miss me or not? And I'm sure the NZ Wheels staff will miss me when I'm gone. Am I right? Oh please dont cry...  Today I'm so bored.   But I's still go to work even tho I got a fever. Its hard to tell you know seems like I'm the reptilia one that cannot tahan dengan environment dalam office yang sejuk dengan aircond. Mungkin pelik bagi orang Malaysia macam aku yang tak sukakan kesejukan. Boleh demam teruk kalau hari hari macamni. Pity me. Back to the point, I'm bored, just because no works given by my beloved boss lately.Tapi pagi tadi adalah juga rush thing pasal cheque, purchase order and invoice. Then my boss hilang ntah kemana tak inform. Hmm since Alex come to the office, my boss just focus on him. Im not jelous but ahh whatever. Maybe I just need ...

My Practical life at NZ Wheels Mercedes - Benz

Image
Di sebalik hidup saya yang super sibuk sejak masuk ke alam practical ni menjadikan aku tidak lagi terlalu addicted dengan alam social network ni. Kalau dulu macam doploh pat jam nak on laptop. Lepastu asyik nak melayan blog, instagram, whatsapp, wechat dan pelbagai sekarang sepertinya agak suram. Walaubagaimanapun Blog tetap jiwa aku yang no. 2, maksudnya di sini lah tempat untuk aku mengekspresi kan apa yang sebaliknya orang tak nampak tentang life aku. Inilah muka semulajadi aku ketika menulis report. Bukan semula jadi cantik ke apa. Mohon baca dengan baik. Sama juga bila kena on data ke excell ke dms ke muka macam stress gila. Padahal aku memang mempunyai masalah mata yang tak dapat dibendung. Pakai spek tak mahu walupun variasi spek mata kini dah modern sangat boleh ikut sukahati engko nak design macamana as long as korang suka and duit korang pun cukup. Haha. Tapi untuk orang macam aku, I mean yang tak suka bermata empat ni suka ah pakai contact lens sebab aku rasa macam beba...

Naza World, next semester aku datang!

Image
Assalamualaikum. So basically, few people have been asking me emm mana blog, tak update blog ke blabla. Tanya dekat wechat, instagram, facebook haa face to face pun ada. Kadang kadang aku rasa terharu jugaklah sebab ramai yang concern dengan Blog aku. Atau lebih tepat lagi kisah diri aku sendiri. Ecehhhh kemain kau. Btw, aku dah tukar link blog. Maybe susahlah pembaca lama nak jumpa Blog aku semula but dont worry aku akan publish dekat Facebook nanti. Ha hari ni kepala aku rasa macam bengal sket. Pasai pa? pasai aku dah tidoq berejam-rejam lamanya ibarat seorang bayi yang comel teehee...Ok jangan muntah jangan benci. Sebab I sayang chu'allllls muaahhh! haha.. Anyway, internal practical training yang sangat-sangat digeruni telah berlalu pergi (sebenarnya tak menggerunkan langsung pun bagi aku) yang tinggal kini hanyalah Final Exam. Masih belum boleh relaks but still kena study perlahan-lahan. Last week aku busy dengan Event, and yeah Internal Practical Training. Memang ...