This is the way I talked

Kadang kadang bila kau duduk di bangku. Seorang diri. Pernah tak kau terfikir sesuatu yang kau pernah buat lepastu datang balik dekat kau. Pernah tak kau fikir cycle karma tu? Mungkin ya, dan mungkin juga tidak. Aku faham jika ada lagi manusia yang masih tidak pernah kenal apa ertinya karma. But it is okay. Not my problem at all.

Kadang kadang kau pernah terfikir tak, bila kau cakap baju tak lawa, makanan tak sedap, tilam keras, rumah kecil, kasut koyak padahal tak seteruk mana pun. At least kau masih punya baju, masih dapat makan, ada tilam, ada rumah, boleh pakai lagi kasut tu. Cuma kau tak cuba untuk bersyukur. Kau tak berfikiran jauh. Mungkin tak pernah susah. Hidup serba mewah atau berlagak mewah. Cuba fikir orang yang lebih susah daripada kau. Cuba!

Kadang kadang kita lupa sangat nak bersyukur. Kita tweet je kita bersyukur Alhamdulillah semua. Kita update status dekat facebook, Syukur Ya Allah dengan rezeki. Lepastu ramai orang retweet, orang like, kau pun gembira. Ikhlas tak syukur kau tu? Atau hanya kata kata yang kau ingin tunjukkan pada semua? Buat apa kalau sekadar tweet, sekadar update status kalau basic solat lima waktu masih lubang sana sini. Tapi masih menjadi hak kau untuk buat apa yang kau suka. Tak apa. Buatlah!


Allahumma solli'ala Muhammad, wa'ala ali Muhammad. Istighfar banyak kali bila wajah mulai bongkak seperti ini. Minta hati tidak diwarnakan dengan warna paling gelap. Amin.

Aku memandang langit. Tenang. Rumah dua tingkat ni seronok. Ada tingkap yang menghubungkan aku dengan langit. Masih bisa untuk lihat bulan dan bintang pada waktu malam. Alhamdulillah. Aku masih cuba muhasabah diri sendiri sampai detik ini. Aku dah banyak kali berazam nak berubah kepada yang lebih baik. Tapi kadang kadang aku kalah dengan nafsu aku sendiri. Masih kalah dengan pelbagai gaya pakaian yang aku ada. Aku kalah dengan perasaan cinta dan sayang aku pada lelaki yang buka sah milik aku. Aku kalah dengan hasutan syaitan. Aku juga kalah dengan tohmahan dan kata perlian manusia. I'm looser. Admit it.

Perangai aku tak boleh di ukur dengan personaliti aku. Jangan kau kata bahawa tudung dengan baju yang aku pakai membataskan aku untuk mengatakan apa sahaja yang aku tak puas hati. Ramai orang kata "pakai je tudung tapi hati busuk, kotor" Hebatkan manusia? Boleh cakap apa yang diorang mahu tanpa guna kepala otak yang Allah bagi. Ramai orang cakap "kalau pakai tudung ni, sepatutnya pandai agama, bukan sebab nak berfesyen" Apakah? Salahkah orang lain nak pakai tudung? Sekurang kurangnya aku masih berlindung di sebalik hijab untuk mendapat keredhaan Allah. Aku masih cuba menjaga aurat aku. Tak ada siapa yang layak mengkritik aku selain ALLAH. 

Kita di pandang baik bukanlah kerana kita betul betul baik. Tapi kerana Allah masih menutup aib yang ada pada diri kita. Mungkin bila suatu hari nanti aib kita di buka dan didedahkan, mungkin tidak akan ada lagi walaupun satu kebaikan pada diri kita di mata manusia. Lumrah dunia. Dunia oh dunia.


****************************************************************************************************

I'm stubborn with the silly heart. How stupid I am. Love someone that always broken my heart. Everytimes. Even I've try and move on. With my new one. Try and hard to feel in love together but... Ahhh sucks. Maybe saya bukan gadis yang sesuai untuk dia. When they talked about The vampires believe in forever, that is why they are called myth. And I love vampire, believe in forever. But maybe for me, I am deserved for being Forever yes, forever. But, FOREVER ALONE.

Dear Ex, I dont mind if you USE me before. Just a game. Or something that I called just for fun. Because I'm believe in karma. I know you will get something for what you are done with girl's. Yes, girl's. Not just me. You know it baby. Hopefully you will be happy with your life sebab saya akan sentiasa mendoakan awak.



The thing is, the last of this GUYS FACT yang saya tak boleh nak percaya. Maybe, sepatutnya ayat tu macamni kot, "HE NOT MEANS IT". Yes, this. Please wait for my next entry about this. Thank you. Assalamualaikum.


1 comment:

Tengkubutang said...

2392

done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/